2 kwietnia 2014

schab z wkładką

z szynkowara- przepis dostałam od znajomej ale gotowy podczas cienkiego krojenia lekko się sypie- poza tym jest pyszna i z warzywami.
Według Christophera jeżeli posypię schab suchą żelatyna i nie dodam do farszu wody to mięso nie powinno się sypać:) Ja mam zamiar sprawdzić, a Wy zdecydujcie sami

składniki:

1kg schabu
1 pojedyncza pierś z kurczaka
1/2 papryki pasteryzowanej
1 ogórek kiszony
2 łyżeczki pektosoli- do natarcia
1 łyżeczka pektosoli -do farszu
1/2 łyżeczki pieprzu mielonego
1 łyżka przyprawy - suszone pomidory z bazylią i czosnkiem
2 łyżeczki żelatyny

Schab rozcinam na bardzo długi płat i nacieram z obu stron 2 łyżkami pektosoli -wkładam do woreczka i odstawiam  do lodówki na 24 godziny.

Przygotowuję farsz:
Mięso z kurczaka mielimy, paprykę i ogórka  kroję w kosteczkę i dodaję do mięsa.
Dodaję też przyprawy z żelatyną i 2 łyżkami wody.
Mieszam ręcznie około 5 minut-aż  mięso zrobi się lepkie.
Nakładam warsz- cienką warstwą,pozostawiając jedynie 3-4 cm  na końcu
Zwijamy w rulon- od cienkiego końca z farszem ( na zdjęciu od lewej strony)


Ponownie przekładam do woreczka i wkładam do szynkowara.
Całość parzę w temperaturze 80-85 st przez 1 godzinę i 15 minut.
Szynkowar przekładam do zimnej wody i szybko studzę.
Zimny wkładam do lodówki na 12 godzin
Smacznego!!


26 komentarzy:

  1. taka kanapeczke bym zjadła! :)

    zapraszam w wolnej chwilina pieroga do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Paula:) a na pierożka już zerknęłam:) pycha!

      Usuń
  2. Reniuś aż zgłodniałam...jak ten schab świetnie wygląda :) daj kawałeczek :)))
    A widzę ruszyłaś w plener na trawkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Eluś częstuj się:)
    trawka zaczęła się zielenić- aż grzech jej nie podeptać:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo apetyczne i kolorowo.Jak rozłożysz farsz na schabie posyp go suchą żelatyną i dopiero zwiń,bez dodatku wody.Farsz nie powinnien się rozsypywać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chris bardzo dziękuję za podpowiedź- wykorzystam następnym razem:)

      Usuń
  5. Idealny obiad na jakieś większe Święto ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na obiad proponuje upiec w piekarniku ( w rękawie:)

      Usuń
  6. domowy schab... aj dużo dała za niego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepis już świąteczny i bardzo kuszący :) Pyszności !!! Pozdrawiam Reniu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie wygląda. Niestety szynkowara nie mam. Mogłabym też zrobić coś takiego pysznego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu nie będę namawiała, ale ja jestem bardzo zadowolona z zakupu :)

      Usuń
  9. Wygląda zjawiskowo. Chyba będę musiała zainteresować się szynkowarami, narobiłaś mi smaka na takie cudeńka >)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny jest taki schab, idealny na Święta :)

    OdpowiedzUsuń
  11. strasznie lubie tak podane schaby, osobiście jeszcze się za nie nie brałam, ale są mega! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. W sam raz na drugie śniadanko :) Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Podoba mi się wkładka, a schabik taki domowy mniam.

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)