Google+ Followers

13 lipca 2014

Szybkie ciasto z porzeczkami

Ciasto polecam- robię go od dawna i to cały rok, nie tylko, gdy jest najwięcej świeżych owoców, można upiec go też z osączonymi owocami z kompotu.
Nie wygląda zjawiskowo, ale smakuje wybornie- lekka słodycz i kwaskowatość owoców, z porzeczkami polecam szczególnie w upalne dni, a przyznam, że znika w zastraszającym tempie.
Mój ślubny jak tylko go zobaczył, to stwierdził,że w końcu jakieś normalne ciasto:) a na to miano w/g niego zasługuje tylko zebra, murzynek i właśnie to ciacho:)


 

Składniki
1 kostka margaryny ( u mnie tylko palma)
1 szklanka cukru
2 szklanki mąki
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
4 jajka
mały cukier waniliowy ( można ominąć)
Dodatkowo
2 szklanki porzeczek czerwonych
cukier puder

Porzeczki myję pod bieżącą wodą i dokładnie suszę .
Suche odrywam od gałązek i posypuje łyżką mąki ( odebraną z 2 szklanek, nie dodatkowo ilość) delikatnie najlepiej przez potrząsanie mieszam.


Palmę rozpuszczam i studzię.
Całe jajka ubijam około 10 minut z cukrem, tak długo, aż masa zbieleje.
Dodaję  stopniowo pozostałą mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia, na końcu nie przerywając ucierania, cienkim strumienie wlewam tłuszcz, mieszam do połączenia sie składników.
Ciasto przelewam na blaszkę wysmarowaną tłuszczem i wysypaną bułką tartą.


Na górę, w miarę równomiernie wysypuję owoce.


 Ciasto piecze się w 180 stopniach przez około 30-35 minut do suchego patyczka.
Upieczone i gorące ciasto posypuję cukrem pudrem

Moje uwagi:
- gałązki najłatwiej odrywać przy pomocy widelca

Smacznego!!

56 komentarzy:

  1. Pyszne ciasto, z porzeczkami jeszcze nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. porzeczki równoważą słodkość ciasta i dla tych co nie lubią zbyt słodkich jest idealne:)

      Usuń
  2. Witam! Wspaniały przepis! Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie: http://www.rynek.webd.pl/wakacyjny-konkurs-na-25-urodziny/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za zaproszenie, niestety moje zgłoszenie jest odrzucane:( a szkoda

      Usuń
  3. wygląda smacznie nie używałam jeszcze porzeczek do ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie ciasta to dla mnie numer 1
    Pięknie i pyszne :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Proste ciasta zawsze najlepsze:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już wiem dlaczego Reniuś ono szybkie....bo szybko znika :) buziole

    OdpowiedzUsuń
  7. jak nie wygląda?! Wygląda jak ciasto z owocami, czyli te najlepsze! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety wyglądało- ślad pozostał tylko na zdjęciu:)

      Usuń
  8. Poproszę kawałek, pyszne ciasto, takie lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O, akurat mamy na działce sporo porzeczek, to chyba się skuszę na ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też sobie zostawiałam jeden krzaczek, będę musiała powtórzyć:)

      Usuń
  10. Ciasto przepyszne, ale ta kwaterka na owoce bombowa.
    To ciasto to prosto i do celu (celem zadowolenie niebotyczne) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki:) też mi się podoba, a jaką miałam radochę, jak ją wygrzebałam z kupy złomu na pchlim targu za całe 2 zł:)

      Usuń
  11. Masz rację trzeba korzystać z porzeczek póki sa. Sama skusiłam się na ciasta porzeczkowe. Wygląda pysznie twoje ciasto, pachnie porzeczkami i widać że jest smaczne :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobry przepis na ciasto z owocami:) Ja piekłam jogurtowy, ale niestety bez szału, nawet nie dałam na bloga :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to polecam ten przepis- stary, nawet bardzo i wypróbowany na wiele sposobów, nawet zimą z owocami z kompotów:)

      Usuń
  13. Moje porzeczki zostały pochłonięte przez sarny zimą ... wrrrrr dopiero odbijają od korzeni :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam! Czy mogę użyć mrożonych porzeczek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę że tak, tylko proszę je leciutko rozmrozić i obsypać mąką, bo inaczej na pewno pójdą na dno:)

      Usuń
  15. Ciasto rewelacja.Robiłam je już z różnymi owocami i każde znikało zanim dobrze ostygło.Polecam i dziękuję za wspaniały przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie jest tak samo:)
      choć porzeczki to moje faworytki
      pozdrawiam cieplutko

      Usuń
  16. Czy uda sie z rabarbarem? Kawałki obsypać mąką? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. muszę przyznać, ze z rabarbarem nie robiłam,
      ale robiłam z śliwkami i te nie oprószałam mąką, myślę że rabarbar jeżeli będzie pokrojony na cienkie paseczki też nie będzie trzeba:)

      Usuń
  17. Właśnie tego szukałem i się nie przejechałem. Póki co na ciepło (z czarną poprzeczką) prosto z pieca super.
    Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę i dziękuje za komentarz:)

      Usuń
    2. Porzeczki już czekają, będą piekła późnym wieczorem napisze jak wyszło:-)

      Usuń
  18. Hurrra! Moje pierwsze ciasto, ktore wyszlo! Dziekuje serdecznie. Jest dla mnie nadzieja;) Proste, szybkie, pyszne. Wszystko co potrzebne do szczescia:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam :) przed chwilką zajadaliśmy to cudo. Przepyszne, wilgotne, nie za słodkie. W sam raz na upały bo BARDZO orzeźwia

    OdpowiedzUsuń
  20. Upiekłam.Bardzo dobre.Dziękuję i rozsławiam : http://uelizki.blogspot.com/2016/07/placek-z-porzeczkami-atwy-i-dobry.html

    OdpowiedzUsuń
  21. A jakie wymiary blaszki?

    OdpowiedzUsuń
  22. Super przepis :) taki jaki lubię ,,łatwy i przejrzysty :)
    Jutro zrywam porzeczki i ciasto rodzina biedzie wcinać:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Super przepis;)Ciasto pyszne i nareszcie nie zrobił się zakalec.

    OdpowiedzUsuń
  24. Córka nakupila porzeczek już wiem jakie ciasto jutro zrobię ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciasto super 👌 z czarną porzeczką wyszło super...dzieciaki zjadly jeszcze ciepłe

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja właśnie dzisiaj piekłam ciasto z porzeczkami z przepisu od Pani, wyszło bardzo smaczne☺

    OdpowiedzUsuń
  27. Dziękuję za przepis. Wyszło super
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1489144434439847&set=pcb.1489145017773122&type=3&theater

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szkoda że nie mogę zobaczyć;)
      ale bardzo sie cieszę że smakowało i dziękuje za komentarz

      Usuń
  28. Irena.Super ciasto-przepyszne,polecam

    OdpowiedzUsuń
  29. jest juz w pieciu nie moge sie doczekac jak wyjdzie

    OdpowiedzUsuń
  30. Wczoraj zerwalam ostatnie czerwone porzeczki z przydomowego ogródka, i dylemat co z nimi zrobić .Te ciasto to strzal w 10tke .Robi sie szybko i prosto jesli użyjemy robota planetarnego.I wychodzi niedrogo.Margaryna zamiast drogiego masła.Czas pieczenia ok 40min z termoobiegiem,fajnie urosło ,niewysuszone .Super smak zwłaszcza porzeczek które równoważą słodkosc ciasta.Inne kwasne owoce tez by chyba pasowały ale najlepsze z czerwona porzeczką .Wypróbowałam i polecam .

    OdpowiedzUsuń
  31. Hej, piękne to ciasto, i na pewno jest pyszne, dlatego jutro spróbuje zrobić �� To będzie moje pierwsze ciasto, stad pytanie czy powinnam blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia czy to nie jest konieczne. I jaki rozmiar blaszki powinien być,ponieważ mam blaszkę o zupełnie innym kształcie i boje się ze będą złe proporcje :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pod to ciasto nie trzeba wykładać papier do pieczenia, wystarczy nasmarować tłuszczem i wysypać mąką.
      Blacha standardowa, u mnie to 22x 37 wymiary dna
      Ciasto jest świetnie i na pewno się uda, tylko pamiętaj o 10 minutowym ubijaniu, daj znać jak wyszło
      Pozdrawiam :)

      Usuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)