5 września 2014

Ryba z owocami czyli wspólne gotowanie

Zostałam zaproszona do wspólnego gotowania ( bardzo dziękuje:) a tematem przewodnim jest ryba z owocami:) fajnie, bardzo lubię połączenie mięsa i owoców, ale z rybą to najbardziej kojarzy mi się cytryna i nic więcej.
No prawie nic, bo gdzieś kiedyś robiłam salsę owocową do schabu i było pysznie, a że ryba to też delikatne mięso postanowiłam właśnie takie danie przygotować:)
Wyszło pyszne i lekkie danie.
Wypróbowałam z rybą przygotowaną na dwa sposoby- oprószoną tylko mąką i opanierowaną w tradycyjny polski sposób.
Obie wersje mi smakowały, choć reszcie bardziej smakowała tradycyjna ( w mące, jajku i bułce tartej) i tak też będę przygotowywać następnym razem.
Tak tak następnym razem bo przepis trafia na stałe do naszego menu.
Porcja salsy w zależności od ilości podania wystarczy dla 2 osób


 






Składniki:
2 płaty świeżego dorsza
Salsa:
3 dojrzałe brzoskwinie
100g zielonych winogron
2 łyżki posiekanej szarlotki lub młodej cebulki
1/3- 1.2 ostrej papryczki
1/2 jabłka
sok z 1/2 cytryny
8 listków mięty pieprzowej
1 łyżeczka cukru
sól i pieprz do smaku
szczypta czosnku granulowanego.
Dodatkowo:
jajko
maka pszenna

Zaczynam od salsy, która musi minimum godzinę poleżeć w lodówce i się przegryźć:)
Brzoskwinię i jabłko obieram ze skórki i  kroję w drobną kosteczkę, tak jak i papryczkę.
Winogrona kroję w ćwiartki ( można w połówki )i wyjmuje pestki.
Cebulkę kroję plasterki, ale jeżeli macie zwykłą to w kosteczkę lub w pół plasterki w zależności od wielkości


Mięte myje, osuszam i drobno siekam.
Wszystkie owoce łączę, dodaje mięte i resztę przypraw, doprawiamy do smaku  i odstawiam do lodówki.
Dorsza osuszam ręcznikiem kuchennym, każdy kawałek  solę i oprószam lekko pieprzem.
Obtaczam w jajku i macę i smażę na oleju.


Przed nałożeniem proponuje odcedzić sok z sals.
Salsa jest mocno owocowa z ostrą nutą- jak ostrą zależy od tego ile dodamy papryczki :)
jestem bardzo ciekawa waszych propozycji
Smacznego:)
Bardzo dziękuję za wspólne gotowanie

Madzi


36 komentarzy:

  1. Winogrona z rybą są dla mnie totatnym,pozytywnym zaskoczeniem:)muszę wypróbować.Dziękuję za wspólne gotowanie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgrały się smakowo idealnie:) również dziękuję za zaproszenie i gotowanie:)

      Usuń
  2. Bardzo smaczne danie ,ja też wolę rybkę w panierce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm...uwielbiam dorsza:-)
    P.S. Dziękuje za wspólne gotowanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna ryba, uwielbiam.
    Fajnie sie razem gotowało :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) bardzo sie cieszę że mogłam dołączyć:)

      Usuń
  5. Reniu, tak bardzo apetycznie wygląda Twoje danie, że chętnie zaszaleję z tą salsą i rybą. Przepis bardzo trafił na mój gust. Pozdrawiam Cię słonecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu bardzo się cieszę i polecam, mnie bardzo smakowało:) pozdrawiam również słonecznie i cieplutko:))

      Usuń
  6. dziękuje za wspólne gotowanie pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę jeszcze kiedyś te winogrona do ryby spróbować :) Pysznie wyszło :) Ja chyba zostanę fanką ryb i owoców ;) Dzięki za wspólne gotowanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja lubię połączenie mięsa i owoców :) pozdrawiam i również dziękuje:)

      Usuń
  8. wyszło bardzo pysznie! nie możemy się doczekać aż spróbujemy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jak dla mnie ciekawie brzmi taki sposób podania:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmm ciekawy pomysł, wygląda smakowicie! Chętnie spróbuję :)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna propozycja :D Dziękuję Reniu za wspólne gotowanie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo interesująca propozycja, rybka wygląda kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Smakowita rybka z fajną salsą :) Dziękuję za wspólną zabawę!

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny przepis! Może chcesz go dołączyć do przepisu miesiąca,którego tematem w tym miesiącu są ryby i owoce morza. żapraszam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Gosiu może trochę szczegółów? niestety nie jestem w temacie:)

      Usuń
  15. Moje smaki, wygląda obłędnie, samo zdrowie taka rybka i ta salsa mniam :-) dziękuje za wspólne gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale smakowicie wygląda! Dzięki za wspólne gotowanie :D

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)