19 kwietnia 2017

Serek z czosnkiem niedźwiedzim

Po świętach jakoś trudno zabrać mi się do pisania ;) leń chyba jeszcze we mnie siedzi, a że pogoda jest jaka jest to jakoś nie za bardzo mi to przeszkadza:)
a pogoda dzisiaj u nas taka:


masakra:(
Doczekać się wiosny nie mogę, a jedna kupka czosnku niedźwiedziego ma już pąki :(
 wiecie, ze taki przed kwitnieniem jest najwartościowszy, wiec trzeba się spieszyć
Dobrze że mam w kilku miejscach posadzony;)
Będzie jeszcze kilka postów z czosnkiem w roli głównej, bo jak bardzo jest  zdrowy pisałam juz tutaj
a tutaj (Klik) i pod tym samym linkiem znajdziecie jeszcze "Devolay z czosnkiem niedźwiedzim"

Dzisiaj prosty i szybki serek typu fromage.
Lubicie serki fromage?
ja bardzo i staram sie je przygotowywać często, ale zdarza mi się też i je kupować.Te z czosnkiem i cebulą lubię najbardziej, ale z czosnkiem niedźwiedzim nigdzie nie spotkałam, a szkoda, bo smak jest inny:)
Nie wszystkim zasmakuje- smak zieleniny jest jednak wyczuwalny, ale też inny od zwykłego czosnku- ja teraz  jem go na okrągło;)
Jedna uwaga - ser musi być twarogowy w kostkach, nie mielony i nie ciapa
a ilość liści zależy tylko od tego jaką moc chcecie osiągnąć
Polecam :)



Składniki

250 g sera twarogowego
10-12 liści czosnku niedźwiedziego
1 łyżka majonezu
sól do smaku


Czosnek myję i dokładnie osuszam i drobno kroję.
Przekładam do miski razem z majonezem i miksuję blenderem na papkę.
Teraz dokładam stopniowo ser i miksuję do połączenia się składników.
Jeżeli macie mocny blender, to można włożyć od razu cały ser.

Serek doprawiam solą i przekładam do szczelnego słoiczka lub pudełeczka, przykrywam i wkładam do lodówki na minimum 2 godziny, żeby smaki się połączyły, choć można też od razu podawać:)
Smacznego :)


16 komentarzy:

  1. Pyszności, bardzo lubię takie domowe smarowidła :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ja również, no i ten czosnek jest bardzo zdrowy, tylko, że ja nie mogę jego jeść, a szkoda. Zawiera związki powodujące migrenę i ja na nie bardzo gwałtownie reaguję! Ale smak jego uwielbiam!

      Usuń
  2. Zaciekawily mnie te listki.Muszę poszukać w ogródku, może i u mnie rośnie czosnek niedźwiedzi. Piękny kolor pasty :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiało zdrowiem. Bardzo lubię takie domowe wynalazki. Zdrowe i smaczne i ładnie wygląda, bo taką ładna rozetkę zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czosnek niedźwiedzi uwielbiam :)
    Bardzo apetyczne smarowidełko zrobiłaś :) Pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. czosnek niedzwiedzi bardzo lubię muszę gdzieś zasiać , czasem mąż od znajomego przywozi ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. No z tą pogodą to wogóle jest tragedia. A czosnek niedźwiedzi bardzo lubię taki serek jak najbardziej

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne :-)) Czosnek niedźwiedzi uwielbiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł, bardzo apetyczny twarożek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super! Świetny pomysł :) Na taki serek to ja mam ochotę. Bardzo apetyczny. Uwielbiam takie pyszne smaki. Muszę zrobić niebawem, bo klasyczne twarożki są wspaniałe, ale dla urozmaicenia skusiłabym się także na nieco inny przepis.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  10. no pogoda nie za dobra :( też jakiś spadek formy czuje, haha :D
    Ale serek pyszny :) muszę się pokusić o ten czosnek niedźwiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie jadłyśmy świeżego czosnku niedźwiedziego :( Ten serek musi być mega pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglada przepysznie, tylko skąd wziąć świeży czosnek niedźwiedzi? Suszony kupiłam w sklepie, ale świeżego nigdzie przecież nie sprzedają. Mam zagwozdkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. I u mnie podobna aura była ;) Fajny serek, lekki i pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam czosnek niedźwiedzi ale jak na razie mam tylko suszony, choć dojrzewam z myślą o posadzeniu świeżego :)

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)