17 września 2017

Domowe cukierki mleczne typu krówki

Moje dziecię , jak sama mówi "wręcz przepada za słodyczami" a że do tego jest na diecie wysokokalorycznej to tez nie bronię jej słodkości, ale czasem ograniczam ilość cukru, lub zamieniam.
Tak było i tym razem, gdy Lila stwierdziła, ze chodzą za nią krówki.
Przepis ze starej gazety, tylko zamieniłam cukier biały na trzcinowy
Smakują nieco inaczej, są miękkie i kruche ,ale   Mała sie zajada, a ja wiem co dokładnie wcina :)


Składniki:
1 puszka mleko skondensowanego ( u mnie słodzone, bo innego nie było)
150 g cukru trzcinowego
80g masła
szczypta soli
kilka kropli ekstraktu lub olejku waniliowego


Mleko przelewam na patelnie lub płaski i szeroki rondel.
Wsypuję cukier i podgrzewam, cały czas mieszając do rozpuszczenia się cukru.
Troszkę to trwa, ale nie mieszane lubi się przypalać.
Gotuję na bardzo małym ogniu 15-30 minut.


zdejmuję z ognia i dodajemy pokrojone w kostkę zimne masło i wanilię- mieszam do rozpuszczenia
Gdy mam już zadowalającą gęstość przelewam masę do formy i odstawiam do wystudzenia, najlepiej na noc lub 12 godzin.
Potem  kroję na kawałki i zawijam  w papier do pieczenia.
Przechowuję w zamkniętej   puszce w lodówce.

Smacznego :)


18 komentarzy:

  1. świetny pomysł :) ja bym zamieniła cukier na ksylitol i bym sama mogła wcinać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię bardzo podobne krówki 😊 Wypróbuję Twój przepis 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak pysznie wyglądają ❤ Świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  4. Co za wspaniałe cukiereczki.
    Wydaje mi się, że nigdy niczego podobnego nie jadłam.
    Ach, koniecznie muszę wypróbować kiedyś ten przepis.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja kocham "krówki"najbardziej z Wawelu. Więc myślę,że spróbuję tej receptury :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Domowe krówki zawsze robił nam dziadek jak byłyśmy u niego na wakacjach :D Ale by się takie zjadło :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham krówki, to taki mój mały nałóg :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ależ prosty ten przepis. Aż korci, żeby samemu spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow, domowe krówki! Muszę spróbować! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jutro robię, zapowiada się słodko i pysznie :)
    https://smilingshrimp.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja córcia uwielbia takie mleczne cukierki, Milky Splash się nazywają. Ten przepis brzmi podobnie, chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. A myślisz Reniu ze z syropu z buraków cukrowych zamiast mleka tez by wyszły???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko nie mam pojęcia- nigdy nie miałam syropu z buraków, u nas jest niedostępny, a szkoda:)

      Usuń
    2. Mój tata sadzi buraki cukrowe i robi melase, dlatego pytam... Zatem musze spróbować i dam Ci znac czy wyszło :):):)

      Usuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)