12 listopada 2017

Ciasto marchewkowe

Kto nie zna??
chyba niewielu, ale jeżeli tak jest to koniecznie spróbujcie, bo ciasto jest przepyszne- wilgotne, pełne orzechów i  z cynamonem.
Podczas pieczenia w całym domu pachnie tak że nie można się doczekać kiedy wystygnie.
Ma jeszcze jeden atut- przemycamy marchew w słodkościach, na które nawet największy niejadek zawsze ma ochotę:)
Ciasto z tych słodszych :)


Polecam:)

Składniki:
tortownica 21 cm średnicy

300g startej marchewki
1,5 szklanki mąki
2 jajka
1i 1/4  szklanki cukru
2 garście orzechów włoskich
0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 łyżeczki imbiru w proszku
2 łyżeczki cynamonu
3/4 szklanki oleju
1/4 szklanki mleka

Lukier
6 łyżeczek cukru pudru
1,5 łyżki soku z cytryny


Marchew ścieram tak samo jak ziemniaki na placki ziemniaczane, przekładam na sito i mocno odciskam- sok oczywiście wypijam:)
Jajka ucieram z cukrem, dodaję stopniowo przesianą mąkę razem z sodą, proszkiem do pieczenia, cynamonem i imbirem, na końcu wlewam olej wymieszany z mlekiem, posiekane orzechy i marchew- dokładnie mieszam,


Ciasto przelewam do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia.
Piekę w 180 stopniach przez 45-50 minut, do suchego patyczka.
Upieczone ciasto wyciągam i przygotowuję lukier
Cukier i sok z cytryny ucieram  tak długo aż będzie jednolity, bez grudek.
Wylewam na ciepłe ciasto i odstawiam do wystygnięcia.

Ja dodatkowo przygotowałam bitą śmietanę, ale można też posypać tylko cukrem pudrem.

Smacznego :)



14 komentarzy:

  1. Uwielbiam to ciasto. Niedawno też piekłam. Miłego wieczoru Reniu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudownie wygląda, aż ślinka cieknie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja już od dłuższego czasu słyszę o cieście marchewkowym, ale jeszcze się nie skusiłam.
    Koniecznie muszę w końcu wypróbować :)
    Mam wrażenie, że jestem ostatnią osobą w blogosferze, która go nie zna.
    Pozdrawiam ciepło :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię ciasto marchewkowe :) Jest mega pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam i lubię ciasto marchewkowe. Do tej pory jednak posiłkowałam sie zazwyczaj kupnymi. Muszę kiedyś sama takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jedno z naszych ulubionych ciast, koniecznie z dużą ilością orzechów <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie mogę tu zaglądać, jestem łasuch na takie słodkości a cholesterol ponad normę. Ciasto wygląda bardzo, bardzo... apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudownie jesienne, uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja moje całkowicie pozbawiłam mąki, tylko marchewka i orzechy. Buziole

    OdpowiedzUsuń
  10. To ja się wpraszam na duży kawałek, uwielbiam takie ciacha :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. oo super na święta BN upiecze ale bez orzechów nie lubię tak orzechów w cieście a bez też będzie pyszne oh dziękuję za ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń

witaj, będzie mi bardzo miło gdy zostawisz ślad po sobie:)